Tel: 0723 480 200 | Mail: office@maxiperformance.ro



Poti fi ceea ce vrei sa fii

Gandirea pozitiva se bazeaza pe 5 reguli simple care iti schimba viata:

  1. - Stabileste ce vrei

  2. - Fa-ti un plan

  3. - Actioneaza

  4. - Schimba daca ceva nu functioneaza

  5. - Niciodata nu renunta

Gândire pozitivă nu înseamnă să mergi ca nebunul către atingerea obiectivelor, ci o poți face elegant maximizându-ți șansele de reușită făcându-ți un ”update” înainte de toate. Am observat că sunt și oameni care-și fac griji nejustificate că-și pierd identitatea, că ei nu sunt așa, bla, bla, bla. În limba română, este doar frica de a deveni mai bun sau poate frica de eșec. În esență râmânem aceiași, ce propun este doar să ne folosim la maxim potențialul, să recunoaștem acest potențial și să-l amplificam. Trebuie să ne facem un update la modul de gândi, de a fi, de a simți și de a acționa. Avem nevoie de un set-up mental diferit.

Cum ne ajută gândirea pozitivă?

Dacă gândim pozitiv devenim mai creativi, suntem mai optimişti, ne simţim mai relaxaţi, suntem mai sănătoşi, putem rezolva problemele mai uşor, ne menţinem poziţia de perseverenţă mai uşor când vine vorba de scopurile noastre, etc. Cu siguranţă că sunt o mulţime de beneficii, dar toate aceste beneficii nu sunt posibile fără acţiune şi acceptarea realităţii aşa cum este.

Dicţionarul explicativ al limbii române ne explica pozitivul ca fiind ceva care se întemeiază pe experienţe, fapte şi pe realităţi. În limba engleză cuvântul positive are o altă semnificaţie, el este definit ca ceva dezirabil, admirabil, benefic, optimist sau constructiv. Se pare că noi am preluat această idee a ceea ce înseamnă pozitiv mai mult din limba engleză. Şi e ok, nu spun că e ceva rău.

 

Cum facem să ne dezvoltăm o gândire cât mai pozitivă?

Exerciţiul de autosugestie este un prim pas pentru că avem nevoie să ştim exact ceea vrem să dezvoltăm în mintea noastră, cuvintele pe care ni le spunem şi pe care le rostim.

Conştientizarea este un alt pas pentru că trebuie să ştim ce sentimente experimentăm mai des, trebuie să învăţăm să ne asumăm resposabilitatea pentru a face ceva bun cu viaţa noastră, să vedem realitatea aşa cum este.

Controlul emoţiilor distructive este şi acesta un pas şi putem începe cu meditaţia asupra unui singur punct sau meditaţia asupra compasiunii. Despre aceste subiecte o să vorbesc mai mult în următoarele articole, în acest moment le practic şi vreau să văd exact efectul pe care îl au asupra acestor emoţii.

Oare ce înseamnă pentru cei mai mulţi dintre noi să gândim pozitiv?

  • Să îţi eviţi dorinţele şi nevoile pentru ca să fii considerat normal şi bun?
  • Să eviţi să vorbeşti despre ce gândeşti doar pentru a evita conflictele?
  • Să mergi la locul de muncă ,pe care îl dispreţuieşti, pentru că aşa ai fost învăţat de către societate că este bine, că acesta este sensul vieţii(să munceşti, să faci copii şi să mori) spunându-i minţii tale că totul este verde pentru a evita frustrarea pe care o simţi ?
  • Dar ce spui de realitatea unei tragedii care se întâmplă în faţa ta şi tu nu faci nimic de folos, să ajuţi cu ceva, doar pentru că e mai uşor să închizi ochii şi să îţi spui că nu ai ce să faci?

Acestea au fost doar câteva exemple care ne arată că nu este de ajuns îi spui minţii tale că eşti pozitiv, trebuie să acţionăm, să facem ceva bun care să îi încurajeze pe oameni, dar şi pe noi, să fim mai iubitori, buni, mai deschişi când vine vorba de sentimentele noastre şi să acceptăm că toţi ne dorim să fim apreciaţi şi respectaţi, cu toţii avem nevoie de căldura sufletească şi de prieteni care să ne fie aproape şi când ne este bine dar şi atunci când suntem deprimaţi.

„Prietenii care nu ne judecă pentru ceea ce suntem şi care dimpotrivă ne încurajează să credem în noi şi în capacităţile noastre pot fi întotdeauna o sursă de energie care să ne ajute să ne revenim.”

De multe ori doar de asta avem şi nevoie, simţim că suntem respinşi de către ceilalţi şi că nu valorăm nimic pentru ei, iar dacă reuşim să îi convingem pe aceşti oameni aflaţi în impas că îi iubim, că îi respectăm şi apreciem şi că sunt valoroşi pentru noi putem spune că da suntem persoane pozitive.

Indiferent dacă greşim şi le rănim sentimentul celorlaţi de a avea încredere în noi, niciodată nu e prea târziu să ne cerem iertare. Este posibil să nu fim acceptaţi înapoi şi să fim chiar respinşi dar când cerem acest lucru nu ne cerem iertare doar de la ei, ne cerem de la noi înşine şi nu există nici o îndoială că noi nu ne-am putea ierta. Când ne iertăm pe noi începem să ne recâștigăm încrederea de sine care este benefică pentru toate persoanele cu care avem contact.

Dacă cineva mă critica înainte cu 3 ani când am început să studiez psihologia și dezvoltarea personală tot ce aş fi putut să fac era să le dau crezare criticilor, m-aş fi enervat, aş fi căutat să mă răzbun şi cu siguranţă aş fi fost deprimat. Acum e diferit pentru că nu mai contează despre ce cred ceilalţi, este vorba despre ce ştiu eu despre mine, despre cine sunt şi nu o să las o convingere greşită a altcuiva să cultive în mintea mea neâncrederea, negativismul, frica, frustrările şi durerile personale pe care le poate avea o persoană.

Acum nu mă pot gândi la aceste persoane decât ca la nişte fiinţe care suferă iar dorinţa mea cea mai mare este să îi ajut să scape de aceste suferinţe şi de cauzele care le produc. Ştiu că nu este posibil acest lucru dacă nu mă ajut pe mine mai întâi. Este vorba despre practicarea meditaţiei asupra compasiunii.